דלג לתוכן
בצק פיצה קלאסי

בצק פיצה קלאסי

 

בצק פיצה קלאסי

מנות 4

זמן הכנה 190 דקות

זמן בישול 1 דקה

קמח, מלח, מים ושמרים - מה משותף לרכיבים הפשוטים הללו? הם מתאחדים כדי ליצור את הבסיס המושלם לכל פיצה טובה!

המצרכים מתאימים ליצירת 3 כדורי בצק במשקל 330 גרם כ"א או 4 כדורים במשקל 250 גרם כ"א

מצרכים:

  • 364 מ"ל מים קרים
  • 18 גרם מלח
  • 20 גרם שמרים טריים (או 9.2 גרם שמרים יבשים פעילים, או 7 גרם שמרים מיובשים אינסטנט) *יש להתאים את כמויות השמרים בהתאם לזמן התפיחה. 
  • 607 גרם קמח "00", וכמות נוספת לקימוח משטח העבודה
  • הערה:אפשר גם להתפיח בקור את בצק הפיצה, טכניקה המאפשרת לשמרים לעבוד על הסוכרים שבקמח לאורך זמן, ובכך עוזרת לבצק לפתח טעם עמוק יותר.

הוראות הכנה

  1. מוזגים שני שליש מהמים לקערה גדולה. מרתיחים את השליש השני של המים בסיר או במיקרוגל, ואז מוסיפים אותם למים הקרים שבקערה. כך מקבלים את הטמפרטורה הנכונה להפעלת השמרים. מוסיפים תוך כדי ערבוב את המלח והשמרים למים החמים.

אם מערבבים ביד: מניחים את הקמח בקערה גדולה ויוצקים לתוכה את תערובת השמרים. מערבבים בכף עץ עד שמתחיל להיווצר בצק. ממשיכים לערבב ביד עד שבצק הפיצה מתאחד לכדור. הופכים את הכדור על משטח מקומח קלות ולשים בשתי ידיים כ-10 דקות, עד שהוא יציב וניתן למתיחה. מחזירים את הבצק לקערה. מכסים בניילון נצמד ומתפיחים במקום חמים כשעתיים או עד להכפלת הנפח.

אם משתמשים במיקסר: מחברים למיקסר את וו לישת הבצק ומניחים את הקמח בקערת המיקסר. מפעילים את המיקסר במהירות נמוכה ומוסיפים בהדרגה את תערובת השמרים לקמח. לאחר שהחומרים מתחברים, ממשיכים לערבב את הבצק באותה מהירות במשך 5-10 דקות או עד שהבצק יציב ואלסטי. מכסים את הבצק בניילון נצמד ומתפיחים במקום חמים כשעתיים או עד להכפלת נפחו. 

  1. כשהבצק הכפיל את נפחו פחות או יותר, חלקו אותו ל-3 או 4 חלקים שווים, תלוי באיזה גודל אתם רוצים שהפיצות שלכם יהיו (בקוטר של 30 או 40 ס"מ). מניחים כל חתיכת בצק בקערה או מגש נפרדים, מכסים בניילון נצמד ומתפיחים עוד 30-60 דקות, או עד להכפלת הנפח.
  2. לישת ומתיחת הבצק: הטיפ החשוב ביותר שלנו הוא תמיד להתחיל עם כדור מעוגל מושלם של בצק פיצה, שכן הדבר עוזר לשמור על צורת בסיס פיצה מעגלית בתהליך המתיחה. מניחים את הכדור על משטח מקומח קלות, מקמחים את הידיים ודוחסים בעזרת קצות האצבעות את הבצק ליצירת דיסקית קטנה ושטוחה. החל מהמרכז, דוחפים את הבצק החוצה תוך כדי פרישת האצבעות והגדלת הדיסק במעט. הרימו את בצק הפיצה וצבטו אותו בעדינות מסביב לקצה, כשאתם מאפשרים לכוח המשיכה למשוך אותו כלפי מטה ליצירת עיגול. הבסיס לפיצה בסגנון נפוליטני אמור להיות דק מאוד. לכן אתם אמורים להיות מסוגלים לראות דרך הבסיס כאשר אתם מחזיקים אותו מול האור. אבל היזהרו כשאתם עושים זאת שכן הבצק עלול להיקרע.
  3. לאחר שבצק הפיצה נמתח עד למקסימום, מקמחים קלות את מרדה הפיצה ומניחים עליו את הבסיס (בצק הפיצה). אם בשלב זה ניתן לראות חורים קטנים בבצק, צבטו אותם בעדינות לסגירתם. ברגע שתהיו מרוצים מהבסיס, הוסיפו את התוספות ואפו  Ooni בהתאם להנחיות במתכון שבחרתם.

 

מאמר הבא פיצת רול קינמון ולחם ג'ינג'ר